Nagyon sokan elkövetik azt a hibát, hogy nem gondolják végig, mivel foglalkozzon a vállalkozásuk. Csak azt tudják, hogy vállalkozni szeretnének, ezért kiváltják az egyéni vállalkozói igazolványt, megalapítják a társas vállalkozást, és a tevékenységi körbe mindent beleírnak, amit csak lehet. Létrejött a vállalkozás, már elég sok pénzt belefektettek (társas vállalkozás esetén ez már minimum 100-200 ezer forint között van), és még mindig nem kezdett el muködni, mert az ötleteket keresik. Te ne tedd ezt! Eloször gondold végig, hogy mivel foglalkozz – milyen terméket vagy szolgáltatást árulj –, ezt követoen vizsgáld a megvalósíthatósági feltételeket. Amennyiben minden rendben van – a személyes alkalmasság, a megfelelo szakképesítés, esetleges társak, a szükséges toke vagy ennek megszerzési módja, alaposan végiggondolt és elkészített üzleti terv – csak ezt követoen jön az a lépés, hogy alapos körültekintés után kiválasztod a neked legmegfelelobb vállalkozási formát. Azzal foglalkozzon az induló vállalkozásod, amely számodra a legmegfelelobb. Tehát azzal, amit ismersz, vagy amiben éveket dolgoztál, vagy amit már hosszabb-rövidebb ideje hobbi szinten uzöl. Nagyon fontos, hogy olyan területet válasszál, amelyet szeretsz, amelyben élvezed a munkád. Ha olyat választasz, amelyben sok pénzt remélsz, de valójában nem kedveled, akkor csak szürke taposómalom lesz az életed. Egy ido után tele leszel feszültséggel és szorongással, amely a vállalkozásod sikerét és eredményességét veszélyezteti. Amikor kiválasztottad, hogy milyen területen szeretnél vállalkozni, akkor tanulmányozd a versenytársaidat, tehát azokat a vállalkozásokat, akik ugyanazon a területen dolgoznak. Nézd meg, hogy ok milyen minoségu terméket vagy szolgáltatást kínálnak, ezt kiknek szándékozzák „eladni”, tehát mely személyeket tekintik a célpiacuknak. Nézd meg, hogy milyen marketing eszközöket használnak és milyen eredményességgel. Gondold át, hogy Te hogyan tudnád magad megkülönböztetni tolük. Nagyon fontos, hogy el tudd különíteni magad a többi vállalkozástól úgy, hogy ez a piaci szereplok számára is nyilvánvaló legyen. Pontosan tudják, hogy Te miben és hogyan nyújtasz egy kicsit mást, vagy egy kicsit többet, mint a versenytársaid. Gondold át azt is, hogy ezt hogyan tudod kommunikálni a kiválasztott „célközönségedhez” úgy, hogy minél több személyhez el is jusson az üzeneted. Tehát keressél az adott termékben vagy szolgáltatásban úgynevezett piaci rést, egy olyan szuk helyet, amelyet a versenytársaid vagy nem töltöttek még ki teljes egészében, vagy akik kitöltötték, azok olyan távol vannak toled, hogy valójában nem tudják megszólítani a Te célpiacodat. Ne akarj „mindennel” foglalkozni, mert az nem hiteles. Egy ember nem érthet azonos szinten mindenhez. Inkább válassz ki egy, vagy egy szukebb területet, és annak legyél a „szakértoje”. Gondolj arra is, hogy a mai gazdasági viszonyok között egy vállalkozás indítása elég kockázatos dolog. Ezért, ha lehetoséged van rá, akkor úgy kezdjél hozzá, hogy „ne égess fel mindent magad mögött”. Gondolok itt arra, hogy belekezdhetsz részidos vállalkozásba is, amennyiben munkahellyel rendelkezel, hiszen egy biztos jövedelem, különösen a kezdeteknél nagyon jól jöhet. Ne felejtsd el, hogy egy kezdo vállalkozás akár hónapokig is veszteséges lehet, tehát nem hoz neked annyi pénzt, amelybol biztonságosan meg tudsz élni.